آب و گل

اهل قلم نی ام ؛ بل دلم براه قلم است

آب و گل

اهل قلم نی ام ؛ بل دلم براه قلم است

آب و گل

اهل قلم نی ام ؛ بل دلم براه قلم است «ن والقلم و مایسطرون»
تلاش میکنم خودم بنویسم ، آنچه که بدلم میرسه ...
و عکسها هم از خودم باشه ....
متشکرم از بازدید شما ...

طبقه بندی موضوعی

تنها گل محمدی عالم

شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۰۱ ب.ظ

  بسم الله

 94/2/26

بمناسبت عید مبعث

 * وجود مقدس و نازنین پیامبر  مهر و محبت ،

حضرت محمد مصطفی صل الله علیه و آله این گونه بوده اند :

* همواره در سلام کردن از دیگران پیشی می‌گرفته است و میفرمود :

بخیل کسى است که از سلام کردن دریغ می‏کند ....

* همیشه از نظر مو و لباس و ...  آراسته و پاکیزه بودند و میفرمودند :

خداوند زیبایی را برای بندگان می پسندد و ژولیدگی را برایشان روا نمی دارد

و میفرمودند:  خداوند چرکین بودن و ژولیدگی را دشمن دارد .

کم حرف و نرم گفتار بود و در وقت حرف زدن، سخن بیهوده نمی گفت و
بین دو جمله توقّفی داشت تا شنونده درک کند. 

*بیشتر سکوت می کرد و جز به هنگام نیاز سخن نمی گفت،

 حرف ناروا نمی زد.

* اگر ناگزیر بود مطلب ناپسندی را بگوید، آن را با کنایه می فرمود. از روی خیرخواهی و نصیحت سخن می گفت

*از همه باحیاتر بود، به چهره کسی خیره نمی شد

*در کارها به اهل خانه یاری می رساند و هرگز به کسی فحش نداد.

*  در برابر بدی دیگران، بدی نمی کرد، بلکه گناه آنان را نادیده می گرفت

( اهل مدارا بودند)

 * در مزاح و شوخی، جز سخن حق نمی گفت. می خندید،

اما نه با صدای بلند.

* بازی مباح را نهی نمی فرمود و صدای بلند صحبت کننده را تحمّل می کرد....

 *************************

 حالا بنظر شما جا نداره  در چنین روزی بیاد چنین پیامبری

 بلند بلند درود و سلام بفرستیم و خوشحالشون کنیم

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

و اهلک اعدائهم من الجن و الانس

من الاولین و الاخرین الی یوم الدین 

گل محمدی بیاد پیامبر نازنین

نظرات  (۷)

باسلام.

لطفا بیا و حتما مطلبم را بخون و دربارش نظر بده!

 

عنوان مطلب:      چرا مبعث در ماه رجب بود؟

لینک مطلب:  http://masira.ir/index.php?newsid=100

 

تک تک نظر هارا بررسی می کنم.وحتما بازم بهتون سر می زنم.

یاعلی

سلام عیدتون مبارک.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
لطفا به وب من هم سر بزنید و نظرتان را بگویید.با تشکر
سلام بر مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی،
عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهّد، عید هدایت
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
  • محمدحسین نصوحی
  • سلام عید مبعث بر شما هم مبارک باد

    سلام، عیدتون مبارک

    با مطلب "انسانها همانند بچه لاکپشتها هستند" بروزیم که تطبیقی شیرین و البته شخصی از زندگی بچه لاکپشتها بر زندگی انسانهاست.
    یا حق

    مطلب خوبی بود التماس دعا
    یا زهرا

    عباس(ع) آمد تا برادری را معنا کند، وفا را شرح دهد، ایثار را الگو باشد

    شجاعت را تفسیر کند و دلاوری را مصداقی والا گردد.

    میلاد حضرت عباس(ع) مبارک باد.



    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی