آب و گل

اهل قلم نی ام ؛ بل دلم براه قلم است

آب و گل

اهل قلم نی ام ؛ بل دلم براه قلم است

آب و گل

اهل قلم نی ام ؛ بل دلم براه قلم است «ن والقلم و مایسطرون»
تلاش میکنم خودم بنویسم ، آنچه که بدلم میرسه ...
و عکسها هم از خودم باشه ....
متشکرم از بازدید شما ...

طبقه بندی موضوعی

خیار کاکل بسر یا لااله الاالله ؟؟

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰ ب.ظ

 بسم الله  

 94/5/9 

 یکی از اهل علم نقل میکرد : 

در خدمت شیخ  ( شیخ حسنعلی اصفهانی معروف به نخودکی) 

به قبرستانی برای فاتحه رفتیم .

شیخ بمن فرمودند : گوش کن از این قبرستان چه صدایی میشنوی ؟

بر اثر توجه ایشان شنیدم که از آن قبر صدا میآمد : 

« خیار سبز است - کاکل بسر است » .

بعد به قبر دیگری اشاره کردند شنیدم میگفت : لااله الاالله .

شیخ فرمود :

صاحب قبر اول بقال بود و هنوز با اینکه چندین سال است از فوت او میگذرد

 خیال میکند زنده و مشغول فروش خیار است.

 و دومی مردی بود اهل دل و ذکر، در آن عالم هم مشغول ذکر حق است .

شیخ حسنعلی اصفهانی

  منبع :  نشان از بی نشانها از علی مقدادی اصفهانی ص 103 
  ********************************************

  ضمیمه پست :

اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم  به نیت فقیه و فیلسوف و عارف بزرگ شیعه شیخ حسنعلی اصفهانی رحمه الله

  • آب و گِـــــل

اهل دل

خیار

قبرستان

نخودکی

نظرات  (۴)

  • زنانی در باران 2 باران
  • سلام  . خواندنی بود. 
    سلام

    وب زیبائی دارید

    مطالب آموزنده و تامل برانگیز ،

    برای منم دعا کنید ..
  • آب و گِـــــل
  • ممنون که وقت گذاشتید و مطلبم رو خوندید شما هم موفق باشید
    سلام
    واقعا وب مفید دارید خدا خیرتون بده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی